Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Ocak 2011 Salı

GÜLŞEN


Akort Dergisi Eylül-Ekim 2008

ŞARKIM BENİ ANLATIYOR

Yeni albüm öncesi “Yapamazsan Yok” adını verdiği tek şarkılık single’yla, yazın en çok dinlenenleri arasına giren Gülşen: “Şarkımla ilk tanıştığımda bana çok yoğun bir mutluluk verdi. Aynı hazzın dinleyenlere de geçtiğini gördüm, çok mutluyum…”

Gerek müziğiyle, gerek görünümüyle bambaşka bir Gülşen karşımızdaki… Latin ezgilerinin ağırlık kazandığı eğlenceli parçasıyla dans ediyor, dans ettiriyor. “Çok seviyorum müzik hayatımda değişiklikler yapmayı. Bunların hiçbiri radikal büyük değişiklikler değildi. Ama küçük farklılıklar yapmayı yeni şeyler denemeyi seviyorum. Latin ezgilerinin olduğu bir şarkı seslendirmek zaten bana uzak bir şey değildi. Çok büyük keyif alarak söyledim. Görselliğimdeki değişikliğimden de çok mutluyum. Bohem tarzda giyinmeye başladım, stil danışmanımın önerisiyle. Ama giydiklerimin çoğu iki yıl önce çok beğenip satın aldığım ama giymediğim kıyafetlerdi. Saçlarımdaki değişikliklere de her zaman olduğu gibi saç stilistim Yıldırım Özdemir ile birlikte karar verdik.” Yaşadığı değişimi kendisi için bir gelişim olarak tanımlıyor ve ekliyor:  “Yapamazsan Yok” sevenlerime bir armağanım aslında. Bu kadar beni anlatan ve yazın renklerini taşıyan bir çalışmanın bekleme hakkı yoktu bence. Ben de hemen paylaşmak istedim. Tek versiyon yayınlandı parça. Ve bunun için de reel satışının çok da anlamlı olmadığına kanaat getirdik. İnsanlar internetten 1 YTL’ye yasal yollardan indirip, keyifle dinlesinler istedim. Zaten maddi bir beklentim yoktu.” Yeni yeni gelişmeye başlayan dijital albümlerin satış oranıyla başarıya ulaşılacağını söylüyor Gülşen: Korsan müzikle başa çıkmak gerçekten çok güç. Bir dakika içinde istediğiniz şarkıya ücretsiz bir şekilde ulaşmanız mümkün. Bu durumun yasallaşması da dijital albüm satışının yaygınlaşmasına bağlı. Eğer şarkıların dijital ortamda paylaşılması engellenemiyorsa o halde, sanatçıyı korumak adına bunun yapılması şart. Dinleyicilerin de emekçilere daha saygılı olması gerekiyor.”
“Yapamazsan Yok”;  geçmişin izlerinden kurtularak, anı en iyi şekilde yaşamayı ve başarmak için kararlılıkla çabalamayı konu alıyor. Gülşen’in yaşam felsefesiyle de doğrudan bir bağı var ve belki de bu yüzden “beni anlatıyor” yorumunu yapıyor: “Her insanın hayatında olduğu kadar benim de yaşadığım fırtınalı dönemler oluyor tabi ki. Önemli olan şarkının devamında da söylediğim gibi; “Sordum kendime, bu hayat geçer mi böyle? Geçmezse gülerim, gülmezse ben geçerim...” Ama gerçekten her şeyin geçeceğine inanmak lazım. Yapamazsan yok.”

“MÜZİKLE SIFIRLANIYORUM…”

Yıllardır profesyonel anlamda müzik dünyasının içindesiniz ve 6 albüm yayınladınız.
Geldiğiniz noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Çok inanarak yola çıktım ben. Başlangıçta zamanını kestiremiyordum belki ama çok güzel yerlerde olacağıma inanmıştım. Şuan çalışmamın, doğru ve güzel işler yapmamın karşılığını aldığıma inanıyorum. 12 yıl oldu ilk albümümü yayınlayalı, ama sanki daha dün başlamış gibi hissediyorum.

Müziğe başlamanızın da ilginç bir öyküsü var… Aileniz istememiş müzikle ilgilenmenizi… Onları ikna etmeyi nasıl başardınız? İnanmak, isteklerin gerçekleşmesinde en büyük rollerden birini oynuyor. O zamanlar tek isteğim şarkı söylemekti, şimdi de tek istediğim ömrüm boyunca şarkı söylemek. İnsan istediklerini elde edebiliyor çok inanırsa, aynı “Yapamazsan Yok” gibi.

 “Şarkıcı olamasaydım başka bir şey olamazdım” diyorsunuz.
Daha ne diyebilirim ki? Ailem, sevdiklerim, aşklarım, dünyadaki güzel olan her şey benim hayatımın yapı taşları. Ama müzik olmazsa hiçbirini bir arada tutamazmışım gibi geliyor. Her ne kadar yorgun olursam olayım, sahneye ya da stüdyoya kendimi attığımda bir anda sıfırlanıyorum sanki. Yeni uyanmış kadar dinç oluyorum.

Kendinize çizdiğiniz müzik yolunda örnek aldığınız isimler var mı?
Tam olarak örnek aldığım bir isim yok, ama tabii ki de başarılı müzik insanlarından etkileniyorum. Ama hiç kimseyi taklit etmek ya da yolundan gitmek gibi bir anlayışa sahip değilim. Zaten o zaman ben, ben olmazdım.

“ŞARKI TUTSUN YETER DEMEDİM HİÇBİR ZAMAN”
 “Kırgınlıklar, aşklar, kavgalar... Bunlar insanı çok besleyen ve olgunlaştıran şeyler. Duygularımı, sözlerle ve notalarla harmanladıkça ben ben oluyorum. Ama insanları gözlemlemekten de büyük keyif alıyorum ve benim hiç yaşamadığım ama bir yakınımın başından geçen bir olay beni tetikleyebiliyor.” şeklinde konuşan şarkıcı, samimiyetin doğru şarkı için yeterli olacağı görüşünde: “İnsanların ruhuna inmeniz gerek. Bir şarkının beğenilme anlayışım bu. Hislerine tercüman oluyorsa o şarkı başarılıdır. Ama “şarkı tutsun da ne olursa olsun” olmadı hiç mantığım. Ben içimden geleni yaptım kendim şarkılarımda. Aldığım bestelerde de beğenilecek şarkılar seçmem, kendi zevkime göre tercih yapmamla kendiliğinden oluyor. Ama Türkiye’de kolay bir anlatıma sahip olan ve akılda kalan melodilerle yapılan şarkıların daha çabuk ve geniş kitlelere ulaştığını düşünüyorum, bir de şarkı neyi anlatıyorsa anlatsın, samimi olması gerekiyor bence.” Sektörün içinde bulunduğu durum üretkenliğini hiç etkilemiyor, onu engelleyecek tek şeyi ise, şöyle ifade ediyor: “Beste ve sözlerimi hiçbir şeye bağlı kalmadan özgürce yapıyorum. Bana dur diyecek tek şey ilham perisinin beni terk etmesi olabilir herhalde.” İyi ve doğru yapılan işlerin eninde sonunda fark edildiğine ve doğru yeri bulduğuna inanan şarkıcı, teknolojinin gelişmesiyle birlikte müzikte de değişiklikler olmasını çok olağan buluyor:  “Godard’ın yada Warhol’un filmleriyle de sinema anlayışının değişeceği sanılmıştı. Her zaman alternatif çalışmaların oluşması çok doğal ve güzel. Bu değişimler, sanatın zenginleşmesine neden oluyor. Müzikte de aynı değişimler oldu, olmaya da devam edecek. Sanatın her alanında farklı şeyler görmekten çok büyük keyif alıyorum”

YENİ ŞARKILAR YAKINDA
Bodrum, Çeşme, Antalya, Silivri başta olmak üzere birçok farklı ilde festival ve özel organizasyonda sahne almaya devam eden Gülşen, bir yandan da yeni albüm çalışmasına hız verdi. Yepyeni şarkılardan oluşan albümü, kış aylarında bizlerle olacak. Şarkıları da hemen hemen hazır gibi: “Her albümde olduğu gibi bu albümde de benim söz ve bestelerim olacak. Ayrıca çok sevdiğim müzisyenlerden de şarkılar alıyorum. Çok keyifli bir albüm geliyor.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder